سراشیبی بازار مسکن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، پس از کاهش معاملات، قیمت‌ های پیشنهادی و قطعی هم نزولی شده است. گزارش ‌های دریافتی از کلان شهر ها از انجماد دارایی ‌ها در بخش ملک حکایت دارد و به همین دلیل نرخ‌ های پیشنهادی ۵ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است. در تهران هم قیمت‌ های پیشنهادی و هم قیمت‌ های قطعی افت کرد.

مشاهدات نشان می‌ دهد که عمده مالکان قیمت‌ ها را از ۵ تا ۲۰ درصد کاهش داده‌ اند. نرخ ماهیانه نیز بر اساس آمار رسمی در مرداد ماه برای اولین بار طی ۲۰ ماه اخیر منفی شد. در مرداد ماه ۱۳۹۸ قیمت مسکن شهر تهران به ۱۳ میلیون و ۳۰ هزار تومان در هر متر مربع رسید که نسبت به ماه قبل ۲.۴ درصد یافت.

در شرایط کنونی، انتظارات افزایشی جای خود را به انتظارات کاهشی در بازار مسکن داده است. متقاضیان واقعی یا پول ندارند یا در انتظار رسیدن به کف قیمت برای ورود به بازار هستند. به عبارت دیگر، تعلیق معاملات که تا تیر ماه از سوی طرف عرضه بود، هم‌ اکنون از طرف تقاضا صورت می ‌گیرد.

هم ‌اکنون می‌ توان با اطمینان از پایان دوره رونق مسکن صحبت کرد، هدایت امکانات و تقاضای مسکن به اطراف کلان شهرها، کنترل نقدینگی و مهار تورم برای ادامه‌ ی روند آرام بازار ملک ضروری است. کارشناسان بازار مسکن با بیان این‌ که معمولا چرخه‌ های رونق و رکود مسکن ۲ تا ۳ سال تداوم داشته است و شدت رونق و رکود به پارامتر هایی بستگی دارد.

بعضی عوامل از رکود عمیق این دوره حکایت دارد؛ چرا که پیش ‌بینی رشد توان خانوار با توجه به تحریم ‌ها بعید است. موضوع دیگری که ممکن است این رکود را طولانی ‌تر کند افزایش احتمالی قیمت اسمی مسکن است، ولو این‌ که قیمت واقعی در مقایسه با تورم کاهش یابد.





:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: